28. dets 2009

Rentslimiljonär / Slumdog Millionaire

"Slumdog Millionaire", Inglismaa 2008. Rež. Danny Boyle.


Lugu vaesest india poisist, kes võidab miljonimängu, mille kõik küsimused seostuvad ühel või teisel viisil tema enda eluga. Ma võin mõista selle populaarsust, sest juba telemäng ise murrab massiliselt. Lisame klišeedest kubiseva kerjusest miljonäriks saamise loo, kapaga värvikat eksootikat ning üliarmsaid hindu lapsi ja müügiedu on tagatud. Arusaadav, kuid auhinnasadu eesotsas peaaegu kõigi olulisemate Oscaritega jääb mulle sügavalt arusaamatuks. Olgu pealegi, et see muinaslugu parasiteerib lisaks telemängule huvitaval India olustikul, lepime sellega, et vaataja tolle olustiku koha pealt suurt targemaks ei saa. Mis teeb "Rentslimiljonäri" mulle vastuvõetamatuks, on lõputu eputamine pildi, montaaži ja heliribaga. Kogu film on eriti noortepärane ja hipp - keerame kaamera viltu, vilgutame pilti, oh kui kuul. Sedasorti tehnilisel veiderdamisel on mõtet, kui sel on sisulist katet, mida ma siin ei näe. Pealetükkiva ning emotsioone üle rõhutava helikujunduse saatel moodustub kokku paras jura. Kusjuures muusikal pole eraldivõetuna häda keskit, lihtsalt filmi saateks on seda liiga palju.

Kui järele mõelda, siis ega herr Boyle'ilt pärast suurepärast "Trainspottingut" midagi liiga mõistlikku tulnud polegi. Parim näide, mida hilisemast Boyle'ist tuua võib, oleks vast "The Beach". Seegi oli ligi kümne aasta eest ja kaugel sellest, et olla väga hea film.



"Rentslimiljonäri" treiler ja kodukas. Arvamusi: IMDB (8.3/10), Rotten Tomatoes (8.2/10), Roger Ebert (10/10), LiveForThis (10/10), Rents (10/10), Veraprima (9.8/10), Soprano (9.5/10), Ninja Robot (8.3/10), Ralf (8/10), Spellbound (9.5/10), Xipe (7.5/10), Kalver (6/10), Lizzahy (6/10), Trash (5/10), Toomas Vint (jube film).

1 kommentaar :

Kris ütles ...

Selle filmi osas oli mul raske seisukohta võtta - ühest küljest nunnu ja positiivne, teisest küljest täis ülinõmedaid olukordi vaeste inimeste elust Indias. Siiski on mul hea meel, et ma olen selle ära näinud. Tagantjärgi seda kaameratööd niiväga ei mäletagi, aga väga värviline film oli küll. Umbes nagu MTV tõepoolest. :)