16. aug 2010

Patrik 1,5 / Patrik, age 1.5

"Patrik, age 1.5", Rootsi 2008. Rež. Ella Lemhagen.


Homopaari lapsendamissaaga algas nii magusalt ja igavalt, et ma ei pidanud isegi poole seansini vastu - mõte Futurama uuest hooajast ja unest sai võitu. Nii ei saa ma filmi kohta vähegi põhjendatud üldistust esitada. Väga võimalik, et peletavale algusele järgneb vaimukuse ja sügavmõttelisuse tulevärk, kuigi ma ei oska oma kinokogemusest tuua ühtegi näidet, mis sellise arengu võimalikkust kinnitaks. Ühesõnaga, mul pole muud öelda kui avaldada poliitiliselt ebakorrektseid kõhklusi homoteemal.

Üheksakümnendail deklareeris toonane Emajõe ööbik Onu Bella: "Meile võõras pederasm." Tänapäeva Tartu, sealhulgas tARTuFFi vaimust jääb see mõte kaugele. Õhtupoolikul enne "Patrikut" sattusin kuulma geiabielu-teemalist ümarlauda, ja seda vahetult pärast "Monica & Davidi" vaatamist. Tolles dokis nähtud invaliidide ja nende vanemate probleemide taustal tundus kirglik homovaidlus mõlemalt poolt üle fetišeeritud teemana. Arvaku darvinistid ja freudistid mida tahes, inimeseks olemisel on muid, olulisemaid aspekte kui sigimine ja seks, homoseksualismist rääkimata. Milleks on homodel hädasti vaja abielluda ja lapsi soetada, kui mõlemad tegevused heterode seaski järjest haruldasemaks jäävad? Küllap ma olen ajast maas või millestki valesti aru saanud, aga kas perekesksus ei peaks mitte trenditeadlikumat sorti homoideoloogiaga vastuolus olema?

Nojah, targem oleks vist kõnelda asjust, millest ma midagigi tean. Niisiis: Futurama värske hooaja esimene episood käis kah, aga ei miskit erilist.


"Patrik, age 1.5": kodukas ja treiler. Arvamusi: IMDB (6.8/10), Rotten Tomatoes (6.2/10).

Kommentaare ei ole :