3. okt 2011

Armastus & anarhia 2011. Neljäs jakso

Viimased üksteist festivalifilmi Helsingist.

SYVÄLLE SALATTU. Veel üks kehv soome film, sedakorda keskpärane õudukas. Esimene pool sellest oli nii igav, et teist enam vaadata ei jaksanud. 2/8



JELENA (Елена, Venemaa 2011). Andrei Zvjagintsevi ("Возвращение") aeglane, vaikne, rahulik ja esteetiline draama eetilisest vaakumist tänapäeva Venemaal. Eraldi postitus sellest filmist. 8/8

SENSATION (Iirimaa 2010). Tobe, hambutu ja munadeta komöödia kiimas teismelise suhtest prostituudiga. Palju tisse, ei ühtki sümpaatset tegelast. Peaosatäitja Domhnall Brendanovitš Gleeson on surnud särje nägu ja pole mingi teismeline, vaid ligi 30. 3/8.



TYRANNOSAUR (Inglismaa 2011). Paddy Considine'i täispikk lavastajadebüüt on inimnäoline draama agressiivsusest ja selle tagajärgedest. Usutav olustik, leidlik lugu, võimas näitlejaansambel eesotsas Peter Mullaniga. Näitlejana on raske üht teisele eelistada, kuid lavastaja-stsenaristina annab Considine küll Mullanile silmad ette. 6/8

NAKKUS (Contagion, USA 2011). Steven Soderberghi ("Traffic", "Ocean's 11") katse teha Roland Emmerichi on inetu nagu lööve ja üldse igas mõttes haledalt äpardunud. Küllap raske uskuda, aga see on veel märksa totram film kui näiteks "Day After Tomorrow". Väärib vaatamist, kui sind huvitab, kuidas rida staare pidalitõbistena välja näeb või kuidas arstionud Gwyneth Paltrow' laibal kolba avavad. 2/8

PIDURDAMATU CONAN O'BRIEN (Conan O'Brien Can't Stop, USA 2011). Väheütlev dokk eks-saatejuhi šõutuuri telgitagustest. Film ei paku suurt enamat kui kinnitust veendumusele, et sihukese hüsteerilise nartsissismiga silmast silma kohtuda küll ei tahaks, kuigi telekas ja laval läheb see täie ette. Nii et uudisväärtus null ja pulli saab ka vähevõitu. Ainult hardkore-fännidele. 4/8



ROBOT (Enthiran, India 2010). Mitte su keskmine bollivuud, vaid kõik ekstrad pluss ulme. Tõeliselt lõbus 38 megataala eest vändatud masala-matrix ja tamili terminaator, kolm tundi rõõmude pillerkaari ja unistuste buffeed. Kohustuslikke muusikalinumbreid saadab rabav hindustani elektro. Kindel valik seltskonnas ja suurelt ekraanilt vaatamiseks. 8/8

POLISS (Prantsusmaa 2011). Cannes'is pronksi ehk žürii preemia pälvinud lugu politsei pedofiiliaüksuse raskest elust. Sisuliselt kahetunnine seebiseriaal. Eelistan iga kell The Wire't. 5/8

GARCÍA (Kolumbia-Brasiilia 2010). Eksootilises ladina-ameerika keskkonnas hargnev anekdootlik lugu nagu vanas heas prantsuse komöödias. 5/8



NADER JA SIMIN: LAHKUMINEK (Jodái-e Náder az Simin / Nader and Simin: A Separation, Iraan 2011). Olmekonflikt jõuab kahe tunniga fundamentaalsete eetiliste küsimusteni. Asghar Farhadi Berlinale võitnud draama on vägevalt lihtne ja imetlusväärselt siiras. Etemat reklaami Iraanile kui riigile on raske ette kujutada. Pole ime, et Iraan selle Oscarile esitas. Pikem postitus sellest filmist. 8/8

BOLLYWOOD - THE GREATEST LOVE STORY EVER TOLD (India 2011). Ligi pooleteisttunnine kirev miks india filmide laulu- ja tantsunumbreist. Need on teadagi uhked ja kohati naljakad, aga tänu konarlikule montaažile ja nende vahele pikitud seosetuile ajaloolistele dokk-kaadritele pole see siiski suurem asi film, vaid üsna keskmine tapeet või pikaleveninud treiler. 4/8



Festivalifilmidest veel: ensimmäinen, toinen ja kolmas jakso. Armastuse ja Anarhia 2011 parimad filmid ja kokkuvõte.

Kommentaare ei ole :