16. nov 2011

2011 novembri esimene pool kinodes

Lühidalt PÖFFi-eelsest novembripoolest, kus käesolev filmiaasta esines üsna nõrgalt - paremad filmid olid vanemad.



KURADISAARE KUNINGAS (Kongen av Bastøy / King of Devil's Island, Norra 2010, 120 min). Valdavalt Eestis üles võetud aeglane ja klassikaline, kuid pikapeale hingeminev, lausa raputav ajalooline draama noorukite kolooniast. Suur ülekohus, suur traagika ja Sigur Rós. Soovitan. 7/8

LOURDES (Austria 2009). Jessica Hausneri ilus imelugu. Euroopa filmiauhind parimale näitlejannale: Sylvie Testud. Loe õige pisut pikemalt siit. 7/8



MÄSS PILVELÕHKUJAS (Tower Heist, USA 2011). Suurejooneline, mõnevõrra üllatuslikult nauditav kelmikomöödia pahast kapitalistist ja talle kätte maksvaist hädavarestest, kus hetketi aimub lausa "Suure võidusõidu" (1965) või "Banzaï" (1983) vaimu. 6/8

VERINE OSARIIK (Red State, USA 2011). Kevin Smithi filmograafias on nii väga häid asju ("Clerks") kui väga halbu ("Clerks 2"). Jõhker ameerika-teemaline satiir "Red State" pole kumbagi, aga jääb ikka pigem plusspoolele. Väike veider indi, mille kolm allikat ja kolm komponenti on "Texas Chainsaw Massacre", "Jesus Camp" ja "Dr Strangelove". 5/8



ÜKS PÄEV (One Day, USA-Inglismaa 2011). Mulle hirmsasti meeldib Anne Hathaway ja taanlanna Lone Scherfig lavastas kunagi ammu toreda romkommi "Itaalia keel algajaile", aga seesinane romanss siin on kahjuks trafaretne, hõre ja veniv. Headest eeldustest hoolimata üpris tüütu seebiooper. 4/8 (Muidugi, naistele võib selline asi märksa paremini peale minna - Anne 10/10).

SUREMATUD (Immortals, USA 2011). Tarsem Singhi uhke pildiga, kuid täiesti sisutu ja paduigav mütoloogia-aineline märul. Loe pikemalt siit. 2/8



TÄITSA LÕPP (Eesti 2011). Talgufilmi rahvahariduslik idee ja suutlikkus filmitegu massidesse viia on kiiduväärne. Ent kuivõrd oluline oli teekond, mitte tulemus, pole ime, et film ei pakkunud mulle kui kõrvalseisjale suurt enamat peavalust (sõna otseses mõttes, ja mu pea ei valuta muidu peaaegu kunagi). 2/8

11-11-11 (USA-Hispaania 2011). Korraga hakkas jooksma mitu filmi, mille plakatil oli suurelt esitletud kuus ühte. Ükski neist ei kõlba vaadata, aga seesinane on non plus ultra. Ainus põnev asi selle õuduspõneviku juures on küsimus, miks nii õudne käkk on üldse kavva võetud. Aasta halvima filmi konkursi tõenäoline võitja. 0/8



Eriprogrammidest toimus Artises prantsuse doki nädal "Pariisi taeva all", mille esimest filmi vaatama sattununa tulin veerand tunniga tagurpidi tagasi ja rohkem ei läinud. Keskpärane telesaade nostalgilises VHS-kvaliteedis. Ehk olid ülejäänud etemad või siis on Pariisi-friikide latt nii madal, et kõlbab n'importe quoi.

Ühekordse seansina näidati Artises nelja uut tänavust "Eesti lugu", mida oli taas rõõm vaadata nagu mullu ja muistegi. Neid seansse võiks veidi rohkem olla, no kasvõi nädalajagugi. Publikut, kellele ligimeste dokumenteeritud elu Eestimaal kinnominekuks piisavalt huvi pakub, võiks niipalju ikka leiduda. Seekordsetest lugudest jäid enim meelde muhe Lõuna-Eesti külarahvas Kätlin Kaganovitši ja Mart Rauna "Kartuli Wabariigis" ja Valentin Kuigi sotsiaalset närvi näpistav Tallinna reisisaatjate-dokk "Reis". Esimene neist tuleb ETV ekraanile nädala pärast, 23. novembril, teine 30. novembril.

Sõpruses leidis aset loodussõbralik Katusekino filmide recycling, mille käigus taaslinastusid muuhulgas Kieślowski vägeva värvitriloogia teine ja kolmas osa (sic! esimest mitte), Peter Weiri üsna okei gulagi-rõudmuuvi "Tagasitee" ja David Lynchi tippsaavutusi "Mulholland Drive". Ise sattusin vaatama kassettfilmi "Tokyo!", millest jäi kesisevõitu mulje (4/8).

Novelli-nimeline söögikoht korraldab novembris PÖFFi-neljapäevi, kus näidati kaht väga head asja: Jaco van Dormaeli säravat ulmekat "Mr Nobody" ja Terry Gilliami piirideta fantaasiat "Doktor Parnassuse imaginaarium". Viimasest olen pikemalt kirjutanud siin.



Oktoobri teine pool kinodes

Kommentaare ei ole :