2. veebr 2012

DocPoint 2012: U2. Taevast alla / From the Sky Down

"From the Sky Down", USA 2011. Rež. Davis Guggenheim. 90 min.

U2 on mu jaoks alati rohkem selline pole-viga-bänd olnud ja ega ma neid liiga palju kuulanud pole. Lugudest, mida olen, on "One" ja plaatidest "Achtung Baby" mulle ikka tundunud nende diskograafia kõrghetkedena. "Inconvenient Truthi" režissööri Davis Guggenheimi film räägib nende hetkede sünnist läbi loomingulise kriisi.

Esimestest kaadritest peale tekib mulje pealkirja kohatusest - heroilise aegluubis sammumise ja tähendusrikaste pausidega üle rõhutatud teksti mõjul kerkib vaimusilma ette pilt Guggenheimist, kes, kaamera käes, oma iidolite ees põrmus roomab, Bono kauboisaapaid suudleb ja pisarsilmil haliseb: "Ma ei vääri teid, ma ei vääri teid." No päris nii hull see asi pole ja läheb hiljem pisut paremaks, aga mitte palju. See pilt jääb kummitama lõpuni.

Igav on, ja lood muusikute loomeraskustest ning esimesed demod annavad lõpptulemuse hindamiseks just sama vähe juurde nagu Nick Hornby terases romaanis "Juliet, Naked". Võiks öelda, et olen veidi pettunud, sest "It Might Get Loud", kus samuti Edge üles astus, oli Guggenheimil igati tore muusikadokk. Erinevalt tollest või kah DocPointil linastunud Ozzy-dokist julgeks seda siin soovitada ainult hardkore-fännidele, ja neilegi väga ettevaatlikult. Mulle mõjus see film antireklaamina nii bändile kui nende muusikale.

Hinne: 4/8



"U2 - From the Sky Down" - hinnaguid: IMDB (7.1/10), Rotten Tomatoes (audience 78% like). 

Kommentaare ei ole :