3. okt 2012

Armastus & anarhia 2012. Neljäs jakso

Ja neljaski kümme Rakkautta & Anarkiaa filme (eelmised on siin, siin ja siin).



PARADIIS: ARMASTUS (Paradies: Liebe / Paradise: Love, Austria 2012). Pealt viiekümnene korpulentne Austria matroon seksituristina Keenias. Ulrich Seidl otsib nagu ka Mads Matthiesen ("Teddy Bear") Kolmanda Maailma paradiisirannast armastust, mida Vargamäelt ehk Läänest ei leia, aga austerlase vikat niidab laiemalt ja teravamalt, ka sotsiaalse kommentaarina. Üsna minimalistlik kontseptsiooni-film: puhtad staatilised kaadrid, rahulik montaaž, võimsad kontrastid nii sisus kui vormis. Tõsine ja koomiline, kurb ja piinlik, räige ja ilus. Seni nähtud 2012. aasta mängufilmidest parim. 8/8



LAURENCE ANYWAYS (Kanada 2012). Ränk pettumus. Verinoore Xavier Dolani eelmine film "Amours imaginaires" oli tunamullu mu lemmikuid, uus on aga säärane radioaktiivne ekskrement, mis võiks Eltonistki homofoobi teha. Ligi kolm tundi hüsteerilist, tühjale eputamisele üles ehitatud transu-täku unenägu. Õudne. Dolanil oleks ehk aeg mõneks ajaks mängufilmist loobuda ja muusikavideotele keskenduda. 2/8



COMIC-CON EPISODE IV: A FAN'S HOPE (USA 2011). Haarav ja lõbus kvaliteetdokk USA suurimast nerdfestist. Tegijaks Morgan Spurlock ("Greatest Movie Ever Sold") koostöös Joss Whedoniga ("Avengers"). Tohutu pidu ja karneval, palju toredaid tegelasi, palju staare Kevin Smithist Eli Rothini (kusjuures Spurlock ise kaamera ette ei astu). On ka inimlikku draamat. Tujutõstvam kui mõnigi rokkfestivali-dokk. 7/8



KING OF PIGS (Dae gi eui wang, Lõuna-Korea 2011). Realistliku koolimälestuste-põhise animadraamana justkui Ghibli "Moonikünka" antitees - julm ja vägivaldne anime-noir igasuguse ilu, humanismi ja suurte hirvesilmadeta. See kõik võiks olla teretulnud vaheldus, aga flashbackidele üles ehitatud lugu on selgelt liiga pikk ja veniv ning pole selles ka satoshikonilikku üllatusi pakkuvat fantaasiat. Jättis ükskõikseks. 4/8



CHUNGKING EXPRESS (Hong Kong 1994). Veel üks vana taies, sedakorda Wong Kar-Wailt, kes valiti tänavu Sight & Soundi kõigi aegade parimate filmide küsitluses kaasaegseks režissööriks number kolm (Scorsese ja Kieślowski järel). Erakordselt särav kaameratöö staaroperaator Christopher Doyle'ilt ("Limits of Control") annab koos hüpliku montaažiga hästi edasi idamaist segadikku. Lugu ise on südamlik, võiks ehk ka öelda, et murakamilik romantilis-nostalgiline eleegia. Minu jaoks veidi liialt pikk ja hõre, aga siiski kahtlemata vaatamist väärt film. 6/8



WRINKLES (Arrugas, Hispaania 2011). Vaikne eleegiline animeeritud alzheimeri-draama vanadekodust, milles peale teema siiski palju ootamatut ei ole. 5/8



MARLEY (USA-Inglismaa 2012). Traditsiooniline, üsna formaalne biograafiadokk, mis jääb teemale mõnevõrra alla, suutmata oma enam kui kahetunnise pikkuse juures regelegendi kohta kuigi palju huvitavat öelda. 5/8



NEIL YOUNG JOURNEYS (USA 2011). Režissööril ja režissööril on teadagi suur vahe. Erinevalt "Marleyst" on siin kohe näha, et meister on ametis. Jonathan Demme ("The Silence of the Lambs") tehtud film sisaldab küll minimaalselt infot, ent kui Marley-dokk ei avardanud mu Marley-pilti kuigivõrd, siis Demme oma tekitas tunde, nagu oleksin Youngiga lähemalt tuttavaks saanud - kuigi dokk sisaldab lisaks Youngi uhkes üksinduses esitatud laivile vaid juhuslikke jutukatkeid maast ja ilmast sõidul kontserdipaika. Eks seda muljet aita luua ka mikrofoni külge kinnitatud kaamera, mis täidab ekraani makroskoopiliselt Youngi kibestunud vanamehenäoga. Suurepärase "Le Noise'i" materjali kõrval kõlab ka paar vanemat lugu. Väärt kraam. 7/8



SINIVALKOINEN VALHE (Soome 2012). Ajakirjanduslik spordidokk teemal, mis mind teps mitte ei huvita, aga paljusid soomlasi (ja eestlasi) ilmselt küll: suusatamine, doping ja sellega seotud valed. Filmina mõnevõrra asjaarmastajalik, hõre ja kontsentreerimata ning kole pikk (kaks tundi). Ei mallanud lõpuni vaadata.

NIGHT BOATS (Nocni brodovi, Horvaatia 2012). Natuke aeglane, aga tervikuna siiski päris sümpaatne kerge vanainimeste romanss-rõudmuuvi. 6/8



Armastus & anarhia 2012: ensimmäinen, toinen, kolmas, neljäs jakso.

Kommentaare ei ole :