10. juuli 2013

Karlovy Vary 2013, část 5: Frankenstein's Army, Gloria, Code Unknown...

Viimased kümme filmi Vary festarilt.



FRANKENSTEIN'S ARMY (Holland-USA 2013). Eeskujulik natsizombikas. Põhimõtteliselt ei midagi teedrajavalt uut: vormilt leitud filmilint teise ilmasõja lõpupäevilt (sic!), sisult Wolfenstein. Eks siin ole igasugu puudusi alates pseudovenkudest ja lõpetades korralike karakterite ja õige bossi puudumisega. Aga ikkagi väga lõbustav vaatamine kasvõi ainuüksi aurupungiliku disaini ja bio-mehhanoidide pärast. Gorega ka kokku ei hoita. Hõffile nagu loodud, ja arvata võib, et Metsavana tulevane lemmik. ★★★☆



GLORIA (Tšiili-Hispaania 2013). Ilus väike vaikne portreedraama vanast, veidi üksildasest, kuid südist naisest, tema tagasihoidlikest unistustest ja toimetulekust elu nokalöökidega. Paulina García sai nimiosa eest Berlinalelt parima näitlejanna Hõbekaru. Soe ja südamlik film. ★★★



INTIMATE PARTS (Intimnie mesta, Venemaa 2013). Mage ja elutu, otsatult veniv seksikomöödia. Ainult Mart Tanieli kaameratöö on kena. ★☆



CODE UNKNOWN (Code inconnu: Récit incomplet de divers voyages, Prantsusmaa-Saksamaa-Rumeenia 2000). Vana Haneke, mida ma polnud veel näinud. Autorile iseloomulikult külm ja distantseeritud pilk, intellektuaalselt huvitav. Põimuvaist lugudest moodustub panoraamne pilt, mis jääb kokkuvõttes veidi mõistatuslikuks. Põhiteemadeks tunduvad olevat võim ja sekkumine. ★★★☆



WADJDA (Saudi-Araabia, Saksamaa 2012). Jalgratas on filmides ikka vabaduse sümboliks olnud. Siin tähistab koolitüdruk Wadjda unistus velost islami naiste emantsipatsiooni. Suht ootuspärane lugu, meenutab näiteks väga afgaani "Osamat" (2003), aga plika on vahva naaskel ja kaameratöö on kena. ★★★



TENDERNESS (La tendresse, Belgia-Prantsusmaa-Saksamaa 2013). Ontlik rõud-draama esimesest Euroopast, kus probleemid on sedalaadi, et kas kindlustus ikka katab lumelauduri kukkumise ja kas pangakaart ikka töötab naaberriigis. Meelde eriti millegagi ei jää, aga iseenesest selline üsna mahe kulgemine. ★★★



THIS IS MARTIN BONNER (USA 2013). Delikaatne ja inimlik indi-draama hallipäisest kriminaalhooldajast ja tema hoolealusest. Suurt midagi ei toimu. Muhe, sümpaatselt leplik ja elutark vaade elule, religioonile ja vanadusele. 6/8



TRAFFIC DEPARTMENT (Drogówka, Poola 2013). Algatuseks paljastatakse umbes pool tundi telefonivideote vormis poola korravalvurite argipäeva, mis püsib kolmel vaalal: korruptsioon, prostitutsioon ja alkohol. See osa on tihe, ropp ja lõbus bardakk. Kahjuks järgneb täiesti trafaretne põnevik, mis venib veel poolteist tundi, minnes järjest igavamaks. Kurwa, ma ütlen. ★★



YOUNG & BEAUTIFUL (Jeune et jolie, Prantsusmaa 2013). Erootiline draama teismelise neiu seksuaalseist otsinguist Buñueli "Belle de Jouri" ja Julia Leigh' "Sleeping Beauty" vaimus. Juba teine film, mis paistab kinnitavat, et François Ozon on vahepealsest madalseisust üle saanud (kuigi tema eelmine, "Dans la maison", oli tublisti sisukam). Omas žanris igati vaadatav asi. ★★★



THE BROKEN CIRCLE BREAKDOWN (Holland-Belgia 2012). Romantiline pisarakiskuja ohtra bluegrass-muusika saatel, kahtlemata suur publikulemmik. Minu jaoks veidi liiga siirupine ja sentimentaalne, aga samas ei saa öelda, et sel poleks oma nägu või mingit sisu. ★★★



Karlovy Vary 2013, část 1
Karlovy Vary 2013, část 2
Karlovy Vary 2013, část 3
- Karlovy Vary 2013, část 4
- Karlovy Vary 2013, část 5

Kommentaare ei ole :