7. nov 2013

Londoni festivali logi 2013, kolmas osa: Our Sunhi, The Zero Theorem, Northwest...

Kolmas filmikümme.



ILO ILO (Singapur 2013). Vaikne draama majanduskriisi löögi alla sattunud keskklassi vahmiilist, nende filipiini teenijatüdrukust-lapsehoidjast ja tolle suhetest väänikust perepojaga. Sündmustevaene, kuid delikaatselt ja kenasti välja peetud argielupildistus. Debüüdipreemia Cannes'ist. 6/8



NORTHWEST (Nordvest, Taani 2013). Realistlik, leidlike šüžeepööretega krimidraama Kopeka noortest pättidest, kes murdvargustest välja kasvades vähehaaval tõsisemate mehetegudeni jõuavad. Taanlased ikka oskavad filme teha, midagi pole öelda. 6/8



LEAVE TO REMAIN (Inglismaa 2013). Terane väike draama teismelistest asüülitaotlejatest. Telerežissööri Bruce Goodisoni inimsõbralik, teps mitte mustvalge realism meenutab oma dokilikkuses Winterbottomit. 6/8



THE ZERO THEOREM (Inglismaa-Rumeenia 2013). Suured ootused kipuvad pahatihti olema otsetee pettumuseni. Die-hard Gilliami-fännina pole ma muidugi valmis ütlema, et mees tegi kehva filmi, kuid pean siiski tunnistama, et üsna roiutav kraam. Häid detaile jagub: värvikas fantaasia, satiir moodsa maailma aadressil, elu mõtte järele küsimine ja rida tippnäitlejaid. Aga sellest ikkagi ei piisa, kui lugu pole ollagi ja enam-vähem kogu film seisneb lõputus Godot' ootamises, mis on liiatigi suht pinnaline ja ootuspärane. Gilliami eelmist, "Parnassuse imaginaariumi", vaatasin omal ajal korduvalt ja vaataks veelgi; uut ma arvatavasti teist korda ette ei võta. 5/8



YOUTH (Hanoar, Iisrael-Saksamaa 2103). Tõsine lugu sellest, kuidas kaks teismelist venda, kel rammu ja energiat tublisti enam kui aru peas, otsustavad neist ühe poolt armees omandatud oskuste ja automaadi toel perekonna rahamuresid lahendada. Pikavõitu, aga muidu igati korralik debüütlavastus, liigse näpuga näitamise ja moraliseerimiseta. 6/8



SARAH PREFERS TO RUN (Sarah préfère la course, Kanada 2013). Jooks on parem kui seks. Veel üks kobe debüüt, sedakorda naislavastajalt. Kena rahulik lähivaates portreedraama 20-aastasest introvertsest spordiplikast, kes hoolib ainult jooksmisest, aga hakkab tasapisi kokku puutuma ka elu muude külgedega. 6/8



WE ARE THE BEST! (Vi Är Bäst! Rootsi 2013). Lukas Moodyssonilt ("Fucking Åmål", "Lilya 4-ever") ootaks ehk sotsiaalkriitilist teravust, aga see siin on hoopis rõõmus ja entusiastlik noortekas lapseohtu pungitsaist 80ndate Stockholmis, fiilingult umbes nagu Jens Lieni "Sons of Norway". Toredad plikanähvitsad on. 6/8



TOM AT THE FARM (Tom à la ferme, Kanada-Prantsusmaa 2013). Asi on ametlik - Xavier Dolan imeb multitasandiliselt. Noorsand sai vist isegi aru, et "Laurence Anyways" oli liig mis liig - pildivilgutamisest, kämbist ja diskokeradest on ta loobunud ja püüdnud vändata tõsidusele kalduvat maalemineku-draamat. Tulemusena pole uus film isegi mitte visuaalselt huvitav, aga sisuline tühjus on endine. Pidevalt kaadris kenitleva Xavieri ainus motivatsioon filmitegemiseks paistab olevat edevus, soov olla igas pulmas pruut ja igal matusel kadunuke. Filmi ainus eelis "Laurence'i" ees on poole lühem kestus. Järgmist täispikka mängukat paluks mitte varem kui kümne aasta pärast, merci beaucoup, Xavier. 2/8



FOUR WAYS TO DIE IN MY HOMETOWN (Wo Guxiang De Sizhong Siwang Fangshi, Hiina 2012). Budistlikult surma üle mediteeriv kunstfilm hiina külaelust. Kim Ki-Duki meenutav metafüüsika, kuid sidusa narratiivita. Muffigi ei saanud aru ja poole ajast kippusin magama jääma, aga võib-olla just sellepärast tundus salapärane ja huvipakkuv. Debütandist režissöör on fotograaf, nii et kui mitte muud, siis ilus ja eksootiline vaatamine igatahes. 5/8



OUR SUNHI (Woori Seonhui, Lõuna-Korea 2013). Tudengineiu tahab teada, kes ta on. Kolm meest pakuvad vastuseid. Järjekordne pealtnäha enam-vähem eelarveta teostatud pisike inimeste lugu Hong Sang-Soolt (tänavu juba teine pärast "Haewoni"). Tegelased räägivad, kaamera seisab nurgas ja sellest piisab. Elegantne demo sellest, kuidas toreda, intelligentse, sooja ja huvitava filmi jaoks pole vaja suurt enamat leidlikkusest ja pealehakkamisest. Parima režissööri preemia Locarnost. 7/8



To be continued....

Kommentaare ei ole :