10. nov 2013

Londoni festivali logi 2013, seitsmes osa: Inside Llewyn Davis, The Golden Dream...

Viimased kaheksa filmi.



INSIDE LLEWYN DAVIS (USA 2013). Vaikne eleegiline rõud-draama edutust folkmuusikust kuuekümnendail. Vendade Coenite käsitööoskus on mõistagi laitmatu, näitlejad on head ja muss mõnus, aga intriigi ja lugu on siin minimaalselt. Umbes nagu tavalise pop-biograafia antitees. Korralik film, kuid Coenitelt oleks nagu enamat oodanud. Hõbe ehk Grand Prix Cannes'ist. 6/8



SO MUCH WATER (Tanta agua, Uruguai 2013). Minimalistlik, kerge ja sündmustevaene argielu-lugu. Keskealine päss viib oma kaks last lahutatud naise juurest väljasõidule supelkuurorti. Vihma sajab. 5/8



THE EPIC OF EVEREST (Inglismaa 1924). Värskelt restaureeritud tumm-dokk brittide traagiliselt nurjunud katsest Džomolungmat vallutada. Põhimõtteliselt pikkade vahetiitritega pikitud staatiline slaidšõu, kuid kogu oma kohmakuse juures usutav ja nii džentelmen-alpinistide kui mägilaste kujutajana huvitav ajastudokument. 6/8



A SPELL TO WARD OFF THE DARKNESS (Pimeduse peletamise loits, Prantsusmaa-Saksamaa-Eesti 2013). Metafüüsilis-spirituaalsete taotlustega suur kunst kolmes osas. Narratiivita, meditatiivne, aeglane nagu elu ise. Kindlasti mitte laiu masse niitev teos, aga eestlasele omamoodi huvitav tänu Eestis filmitud kolmandikule, kus astub üles mitu Tootseni "Uue Maailma" peategelast. Ülejäänud kahe ja eriti just viimase hüpnootiliselt monotoonse episoodi puhul võivad kerkida küsimused proportsioonidest ja kestusest, mis on muidugi mõneti paratamatud, kui arvestada juhuse selgelt suurt rolli filmi sünnis. Kahtlemata õpetab see vaatajale kannatlikkust, mis on kindlasti tarviline asi elus. On huvitav märkida, et pealkirjast hoolimata liigub film tervikuna pigem valgusest pimedusse. 5/8



ABUSE OF WEAKNESS (Abuse de faiblesse, Prantsusmaa 2013). Catherine Breillat' autobiograafiline lugu poolhalvatud naisrežissöörist (Isabelle Huppert), kes valib oma uue filmi peaossa tuntud petise ja päti (Kool Shen). Peaosatäitjad on suurepärased, eelkõige Huppert hirmuäratavalt tõelise halvatuna, ja nende vägikaikaveo psühholoogia on paljulubav, aga kokkuvõttes siiski kuidagi pettumustvalmistav, jääks justkui pelgaks anekdoodiks. 5/8



THE PUNK SINGER (USA 2013). Mul on ammu mulje, et riot grrlide feministlik punk oli enam-vähem viimane sisuliselt uudisväärtuslik sündmus rokkmuusikas ja ühtlasi üks väheseid nähtusi kogu rokiajaloos, mida meinstriim ei suutnudki lõpuni alla neelata ja kaubastada. Käesolev dokk riot grrli esimesest leedist Kathleen Hannast (Bikini Kill, Le Tigre) ainult kinnitas seda muljet. 6/8



THE BENDS (Hong Kong 2013). Tuhm, ebamäärane ja väheütlev debüütdraama räägib rahahädast, mis vaevab ühtviisi nii rikast hongkonglannat kui tema vaest hiina sohvrit, kes üritab oma kaasat kodumaalt välja teist last sünnitama munsterdada. 3/8



THE GOLDEN DREAM (La Jaula De Oro, Mehhiko 2013). Lihtne ja vahetu, dokiliku fiilinguga rõudmuuvi Kesk-Ameerika unelmast - Guatemaala teismeliste katsest läbi Mehhiko USAsse migreeruda. Ilus värvikas pilt, ehedad tüübid, selge kontseptsioon. Rida väiksemaid auhindu. 7/8

Kommentaare ei ole :